Vakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Myron Engelen - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Myron Engelen - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Myron

Blijf op de hoogte en volg Myron

04 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Hallo Allemaal,

Vandaag weer een update vanuit Curacao.
Ik kan jullie meedelen dat ik al lekker anderhalve week vakantie heb. Nu zal iedereen wel denken, die Myron zit er nu 5 weken en ze heeft nu al vakantie. Dat klopt helemaal, ik zit er nu 5 weken en heb nu al heerlijk anderhalve week vakantie. De rede daarvan is dat Tante Emma tijdens de schoolvakantie is gesloten. Waar ik stage loop zijn ze erg bezig met het geloof, vandaar dat de scholen gesloten zijn tijdens witte donderdag, goede vrijdag, pasen en de rest van de week. Geloof speelt een belangrijke rol hier op Curacao, zo was het vandaag goede vrijdag en alles hier was dicht. Er was geen supermarkt open (behalve de Albert Heijn). Vandaar dat ik nu al vakantie heb.

De laatste dag voor mijn vakantie was heel bijzonder. We vierden namelijk het oogstfeest. Dit is een zeer belangrijke dag hier in Curacao. Alle leidsters en kinderen zijn er al weken mee bezig om kleren te maken en hoedjes te maken. Wij kregen de opdracht om als vogelverschrikkers te gaan. alle stagieres kregen een t-shirt en we mochten ons helemaal uitleven. Maar afgelopen dinsdag was het eindelijk zover en alle meisjes kregen prachtige jurken aan en mooie hoofddoeken op. Het was zeer kleurrijk. Maar ook wij als stagiairs moesten aan de bak hoor. We moesten namelijk met z'n alle een dansje leren. Nou zul je denken oh een dansje is niet zo moeilijk toch. Nou voor mij als hollander is het een hele opgave. We moesten namelijk met de billen schudden, met de heupen zwaaien en allerlei moeilijke danspasjes. We hadden gevraagd of de kinderen het ons wilden leren. Nou die hebben zich kapot gelachen om onze stijve heupen, we deden erg ons best maar helaas moesten we maar accepteren dat we nooit zo goed kunnen schudden dan hun. Achjaa de kinderen hebben enorme lol gehad om ons. Stiekem hebben wij als stagiers ook veel lol gehad hoor. Om de dag af te sluiten vond er een optocht plaats, die zou om half 4 beginnen. Om half 4 zou er een dj komen met een auto en die zou vooraan de stoet rijden. Alles liep iets anders dan gepland want die dj was er namelijk pas om half 5. Tja het is en blijft Curacao he.

De week vakantie komt eigenlijk heel goed uit want ik krijg dinsdag bezoek vanuit Nederland. Wat ik super leuk vind is dat mijn lieve broer vorige week vrijdag nog heeft besloten om mee te komen. Hij kan mij toch maar moeilijk missen denk ik :), Ik kijk er erg naar uit op papa, mama, emiel en mijn tante marlies weer te zien. Natuurlijk heb ik contact maar nu kan ik ze lekker knuffelen. Ik weet zeker dat het een super fijne week gaat worden. Ik heb zin om ze te laten zien hoe ik hier leef en met welke mensen ik omga. Volgende week maandag wanneer mijn vakantie afgelopen is ga ik ze meenemen naar mijn stage. Ze horen natuurlijk al mijn verhalen aan en nu kunnen ze kijken hoe het echt is.
Natuurlijk ga ik emiel pas echt laten zien wat uitgaan is. Want hier in Curacao kun je pas uitgaan. Het begint al op dinsdag avond wanneer ze aankomen, want om 21.00 uur worden emiel en ik verwacht bij ALLY'S. Daar kunnen we namelijk een uur lang onbeperkt drinken voor maar 15 gulden. Vervolgens is het woensdag tijd om naar Cabana te gaan. Normaal gesproken vind ik dat de mindere dag maar Emiel moet dat natuurlijk wel gezien hebben. Zaterdag is het tijd voor Zanzi, en zondag is het Wed en Wild. kortom het word een top week en kijk er erg naar uit.

oja ik heb ook nog vrijwilligerswerk gedaan. Het was namelijk Cura doet dag. In nederland kennen wij dat ook. Wij werden uitgenodigd bij Tante Emma. Tante Emma had namelijk een afdak gesponsord gekregen. Alleen dat moesten we nog wel even opbouwen. Nou hadden we samen met andere stagiairs 4 sterke mannen geregeld die ons gingen helpen. Wij als vrouwen konden natuurlijk niet helpen met het afdak dus wij zorgden ervoor dat de mannen op tijd hun drankje en hun hapje kregen. We kunnen tenslotte maar ergens mee helpen. Maar wij hadden het leuke idee om de muur van Tante Emma te gaan beschilderen. Tante Emma vond het een super leuk idee en haalde allerlei soorten kleuren verf tevoorschijn. We hadden besloten om het loge van Amigunan Di Cristo te schilderen, de tekst 'kinderen zijn er om van te houden' te maken en de 6 kleuren van de groepen te schilderen. Zo gezegd zo gedaan en het resultaat is buitengewoon goed te noemen.

Dit was het voor nu....
tot de volgende keer.

Xxx


  • 04 April 2015 - 12:10

    Nellie:

    nou je heb het wel tof daar he Myron ,weer n leuk verslag ,wat fijn dat je fam op bezoek komt,het is toch tof dat Je kunt laten zien wat je doet en waar je woont .je pa en ma zullen dat ook vinden ,dat hebben wij als ouders zo ook ervaren toen we naar Sabine gingen Op haar stage ,
    Geniet van je familie en groetjes xx

  • 04 April 2015 - 21:11

    Mieke Van Engelen (mama):

    Hoi myron, het is weer een prachtig verslag . Ik kijk er naar uit om het allemaal mee te maken . Tot volgende week veel liefs mama

  • 05 April 2015 - 21:57

    Leen:

    Hey myron

    Weer een mooi verhaal en wat fijn dat je ouders en je broer komen,
    Nou myron veel plezier met je famillie en geniet er van.Groetjes van ons 3tjes X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myron

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5167

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: