Mijn nieuwe thuis! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Myron Engelen - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe thuis! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Myron Engelen - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe thuis!

Door: Myron

Blijf op de hoogte en volg Myron

18 Maart 2015 | Curaçao, Curaçao

Hallo Allemaal,

weer een update vanuit het o zo warme Curacao. Het is nu mijn derde week en kan nu zeggen dat het nu als mijn thuis begin te voelen. Ik leer hier weer iedere dag nieuwe mensen kennen. Ik denk dat ik het hier zeker nog wel 4 maanden kan volhouden. Wel merk ik dat de warmte me erg in de weg zit, ik ben vaak moe en voel me futloos. Je moet hier een stapje terug zetten en daar heb ik persoonlijk nog wel eens moeite mee.

Zoals jullie weten woon ik in nieuwestraat 5 op de bovenste verdieping, ik ben er onderhand wel achter gekomen dat wij een van het smerigste huis hebben van onze straat. Mensen wassen niet af, mensen ruimen de keuken niet op wanneer ze hebben gekookt. Dat soort dingen zorgt ervoor dat we enorm veel last hebben van ongedierte. Maar verder hebben we een heel gezellig huis met lieve mensen. Ik woon nu ook voor het eerst op mezelf en dat is ook een hele verandering. Ik moet nu zelf gaan beslissen wat ik wil gaan eten en moet het ook nog eens zelf klaarmaken, terwijl ik in Nederland een lieve mama had die iedere avond ervoor zorgde dat ik een goed bord eten voor mijn neus geschoven kreeg. Lieve mama ik zal nooit meer zeuren dat het eten me iets minder goed smaakt dan ik eigenlijk had gewild. Oja mama ik zal ook niet meer zeuren dat de was niet op tijd gestreken is want hier word er niet eens gestreken. Ik leer hier dus ook om voor mezelf te zorgen, dat gaat niet altijd vlekkeloos maar het gaat steeds beter.

Dan hebben we nog de gave feesten hier op Curacao, want wat kunnen ze hier toch feesten. Wanneer ik tussen al die Antilianen sta voel ik me toch wel een echte hollander. Lekker stijf en minder uitgeproken. Iedere dinsdagavond kun je voor 15 gulden (dat is 7 euro 50) een uur lang gratis drinken. Daarnaast zijn er ook nog gave strandfeesten waar ik al een aantal keer naar toe ben geweest. Helaas moet ik ook dingen gaan afzeggen omdat mijn portemonee het niet lang volhoud op deze manier. Het kost namelijk iedere keer toch weer een hoop geld.

nu zit ik al weer 3 weken op mijn stage en ben er toch wel achter gekomen dat de cultuur hier heel anders is dan in Nederland. Ik kreeg een ware cultuurshock te verduren. De tantes praten niet met kinderen maar schreeuwen tegen de kinderen. Nou zijn de kinderen ook wel een beetje ondeugend en slaan ze elkaar soms best wel heel hard. Maar ik denk dat de kinderen hier niet weten hoe ze met elkaar moeten spelen zonder erbij te slaan. Ook dat heeft met de cultuur te maken. Ik heb er persoonlijk erg veel moeite om tegen deze kinderen te schreeuwen. Zo moet je weten dat deze kinderen uit een lastige thuissituatie komen. De thuissituatie van deze kinderen is soms zo erg dat je het liever niet wilt weten. Toch is voor de kinderen belangrijk om je ogen er niet voor te sluiten. De kinderen hier zijn erg aanhankelijk, ze houden van knuffelen en zoeken echt nabijheid, maar bij sommige kinderen moet je bedenken dat deze knuffel misschien wel de enige knuffel is die ze op een dag krijgen. Dat is enorm heftig om te beseffen. Kinderen krijgen hier bijna tot geen liefde van thuis. Ieder kind heeft dat nodig en daarom knuffel ik graag met deze kindjes.

Natuurlijk mis ik een hoop mensen in Nederland. Gelukkig kunnen we skypen en whatsappen. Ik ben toch blij dat ik in deze tijd leef want zonder dat houd ik het niet vol. Zo af en toe mijn lief vriendje op de skype zien is toch wel heel fijn.

Dit was het weer.

Xxx

  • 18 Maart 2015 - 20:18

    Nellie:

    hoi ,nou n leuk verslag hoor ja ja hou je moedertje in ere

  • 18 Maart 2015 - 20:20

    Leen:

    Zo myron weer een mooi verhaal .en de warmte pfffft haha poko poko dat doen ze toch allemaal daar...maar op tijd na de strand dan komt het goed.nog veel plezier en we wachten op het volgende verhaal!!!!ayo tot de volgende keer .X

  • 18 Maart 2015 - 20:24

    Leen Van Ierland:

    Hey Myron
    Wat een mooi verslag en ja het is daar heeeel warm alles poko poko.haha maar op tijd na het strand dan komt dat goed ...tot het volgende verslag en nog veel werkplezier...Ayo X

  • 18 Maart 2015 - 20:39

    Linda En Roy:

    Hey Myron!
    Wat een leuk verslag! Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van al je belevenissen!
    Veel plezier nog en geniet ervan!
    Groetjes
    Roy en Linda

  • 18 Maart 2015 - 20:49

    Nellie :

    dit had ik ook nog geschreven ,maar waart gebleven was ????ha ha ha
    Leuk verhaal van je belevenissen ,ik zeg geniet van de ervaringen en de leuke dingen die je meemaakt ,en ooooo wat n zielige kindekes daar !!!niet schreeuwen he Myron

  • 18 Maart 2015 - 22:55

    Mieke (mama):

    Heel mooi en lief geschreven liefs mama

  • 19 Maart 2015 - 07:49

    Jolanda:

    heeey lieverd, wat leuk om weer iets van je te horen. leuk om te lezen hoe het jou daar vergaat.

    fijn he, leren op eigen benen te staan hahahahahahah. alleen maar goed!!! zo zie je maar dat je moeder toch wel heel erg goed voor je zorgt(zo hoort dat ook)

    lief dat je zo begaan bent met de kindjes, elk kindje heeft een knuffel nodig. en GEEN geschreeuw.

    lieve myron geniet van je tijd daar!!!!!


    dikke kussssssssssssssssssssssssssss jolan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myron

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5163

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: