De eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Myron Engelen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Myron Engelen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Myron van Engelen

Blijf op de hoogte en volg Myron

07 Maart 2015 | Curaçao, Curaçao

Hallo Allemaal,

Mijn eerste week hier op Curacao zit erop. Het was een week vol nieuwe indrukken. Ik leerde mijn huisgenoten, andere stagiaires en natuurlijk mijn stage kennen.

Maandag ben ik voor het eerst gaan kijken op de stage. De eerste indruk is zeer positief. Tante emma, zoals iedereen haar noemt zet zich in voor de kinderen in Fuik. Tante Emma heeft haar huis open gesteld om deze kinderen na schooltijd op te vangen. Samen met de andere tantes zoals ze de begeleiders hier noemen wil ze deze kinderen helpen met huiswerk maar vooral om ook plezier te maken met elkaar. Ik vind het zeer mooi om te zien dat tante Emma dit doet voor de kinderen het iets minder getroffen hebben dan de andere kinderen. Deze kinderen krijgen de kans om kind te zijn.
dinsdag, woensdag en donderdag ben ik echt begonnen met werken. Wanneer ik begin gaan we eerst de kinderen van school halen. Tante Emma heeft een busje die de kinderen op haalt op school. Daarnaast zit er ook een school achter het huis van tante Emma en die halen we te voet op. Wanneer alle kinderen er zijn is er een dagopening, bij de dagopening word er gebeden en wenst iedereen elkaar een fijne dag. wanneer de dagopening klaar is, is het tijd om te eten. De broodjes die de kinderen krijgen worden allemaal gesponsord door een bakker. Na het eten gaan de kinderen huiswerk maken. De kinderen die moeite hebben met lezen kunnen naar de leesclub. Het is van groot belang dat de kinderen hier in fuik Nederlands kunnen omdat ze op school alleen maar Nederlands krijgen. Toch hebben de kinderen hier veel moeite mee.
Na de huiswerkbegeleiding word er gewerkt aan een project. het project van deze week is een optocht waar de kinderen in meelopen. Daarom worden er kleren gemaakt. Daarna is het tijd om vrij te spelen. De kinderen mogen dan doen wat ze willen. Als laatste is er een dagafsluiting word er wederom weer gebeden en word er bepaald die er het sterretje van de dag is en wie er op de rode stoep moet. De rode stoep houd in dat de kinderen die niet lief zijn geweest strafregels moeten gaan schrijven. Het sterretje krijgt een extraatje mee naar huis. Dat is iedere dag verschillen want het ligt namelijk aan wat er die dag gesponsord is.
Dit is hoe een dag er uit ziet op stage.

Het is wel erg wennen om een huis te wonen met andere mensen maar over het algemeen hebben we een erg gezellig huis met leuke en relaxte mensen.

• 07 Maart 2015 - 19:24

Jolanda Van Ierland:

heey myron

leuk je reisverslag kunnen we toch een beetje met jou op reis
    fijn dat je het naar je zin hebt
    geniet ervan

groetjes van jolanda van ierland xxx

• 07 Maart 2015 - 20:39

Ellie:

Ik heb je verslag gelezen, fijn dat je het naar je zin hebt! Groetjes ellie

• 07 Maart 2015 - 23:46

Jolanda:

lieve myron, geniet van je tijd daar.
    en wat leuk datwe het zo een beetje mee kunnen beleven, super!!

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii